Septyni pretendentai liko varžytis dėl „Metų automobilio 2014“ titulo
Visus Bonus nuotr.
Pasibaigus tradicinei „Metų automobilio 2014“ bandymų stovyklai Druskininkuose, konkurso vertinimo komisija iš 35 automobilių, pristatytų šiemetiniam renginiui, įvardijo septynis, kurie ir toliau lygiomis teisėmis pretenduoja į svarbiausiąją nominaciją. „Metų automobilis 2014“ bus išrinktas ateinantį pirmadienį, gruodžio 9 d., LITEXPO rūmuose vyksiančiame renginio baigiamajame vakare.
Į konkurso „Metų automobilis 2014“ finalinį septynetuką pateko šie automobiliai (abėcėlės tvarka):
Lexus IS300
Mazda 3
Nissan Note
Peugeot 308
Seat Leon
Škoda Octavia
Toyota Corolla
Septynetuke daugiau nei pusė – 4 - japoniški automobiliai. Po vieną atstovauja prancūzų, čekų ir ispanų gamintojams.
Be išrinkto finalinio septynetuko į jį pretendavo dar 11 konkursui pristatytų automobilių. Taigi, į geriausiųjų septynetuką komisijos nariai šiemet siūlė net 18 automobilių, arba daugiau, nei pusę konkurso dalyvių. Tai rodo, jog vertinimo komisijos nariams buvo iš tiesų nelengva, nes daug automobilių savo kokybe ir patikimumu ryškiai nenusileidžia vienas kitam
Po keletą komisijos narių balsų pelnė, tačiau už finalinio septynetuko borto liko BMW X5, „Subaru Forester“, „Ford Fiesta“, „Citroen C4“, „Kia Carens“, „Mazda 6“, „Huyndai Santa Fe“, „Audi A3“, „Mercedes-Benz E350“, „Peugeot 2008“ ir „Toyota Auris“ automobiliai.
Daugelio vertinimo komisijos narių nuomone, septynetukas, išrinktas iš 35 į jį pretendavusių automobilių, didelių netikėtumų nekelia, nors komisijos narių simpatijos nebuvo vienodos, apie ką liudija net 18 automobilių, kuriuos pastebėjo, įvertino ir siūlė į finalinį etapą žiuri nariai.
Aptarti ir kitų nominacijų pretendentai
Vertinimo komisija, išrinkusi septynis konkurso finalininkus, aptarė ir kitus kandidatus į gausybę renginio nominacijų, kurios vienam ar kitam pretendentui skiriamos būtent jos verdiktu.
Viena geidžiamiausių – „Metų visureigio“ nominacija – įsteigta kiek vėliau, nei 1997 metais pradėjus rengti „Metų automobilio“ konkursą. Pirmuoju „Metų visureigiu 2000“ paskelbtas savo vardą bene labiausiai pateisinęs „Nissan Patrol“, o šiemet bus įteikta jubiliejinė, 15-oji „Metų visureigio 2014“ nominacija.
Po ilgų svarstymų ir dar kruopštesnių bandymų Druskininkų apylinkėse komisijos nuomone šiemet į ją realiausiai pretenduoja „Huyndai Santa Fe“, „Subaru Forester“ ir BMW X5 trejetukas, įrodęs savo pranašumą prieš dar septynis varžovus šioje kategorijoje.
Dėl sportiškiausiojo automobilio titulo finalinėje stadijoje susigrums „Seat Leon“, „Kia Pro ceed“ ir BMW 4, o dėl „Metų vairo 2013“, kurį Lietuvos žurnalistų autoklubas metų pabaigoje tradiciškai įteikia Lietuvos vardą užsienio trasose labiausiai garsinusiam šalies sportininkui varžysis Simas Juodviršis, Jonas Gelžinis ir Benediktas Vanagas.
Išrinkti geriausius iš geriausių - nelengva
Kaip sunku išrinkti geriausius iš geriausiųjų, žino ne tik ne pirmus metus joje dirbantys vertinimo komisijos nariai. Šios aksiomos gyvybingumą pajuto ir baigiamojoje bandymų stovyklos fazėje dalyvavę konkurso svečiai bei renginio rėmėjai.
Jei vertinimo komisijos paskelbtame konkurso finaliniame septynetuke dominuoja japoniški automobiliai, tai ne visi kitų rinkimų dalyviai tokie palankūs šios šalies gamintojams.
„Labai įdomu stebėti įtemptas varžybas DNB programėlėje tarp vokiškų ir japoniškų automobilių renkant „Metų šeimos automobilį“, - teigia tokius rinkimus šiemet surengusio DNB lizingas generalinė direktorė Gita Steponėnienė. - Vienam balsavusiam padovanosime puikų prizą jo šeimos automobiliui – vaikišką kėdutę, dviračių laikiklį ar stogo bagažinę“.
„ERGO Insurance“ Lietuvoje generalinis direktorius Saulius Jokubaitis pastebėjo, jog neretai džiaugsmą dėl naujai įsigyto automobilio aptemdo neatsakingas vairuotojo elgesys. Išaugęs eismo įvykių skaičius – iki šių metų lapkričio pabaigos „ERGO Insurance“ Lietuvoje registravo beveik 27 tūkst. įvykių – beveik tiek pat, kiek pernai per visus metus, rodo, kad vairuotojams vis dar pristinga atsakomybės dėl savo ir keleivių saugumo. Tikru iššūkiu vairuotojams tampa ir pirmasis ledas bei sniegas.
„ERGO žalas administruojantys ekspertai metų metus stebi tendenciją – kol priprantama prie pasikeitusių vairavimo sąlygų, neišvengiama išaugusio avarijų skaičiaus. Žiemos metu slidžiame kelyje nevalia pamiršti, jog techninė automobilio priežiūra ne mažiau svarbi užtikrinant saugumą kelyje, – sako S. Jokubaitis. - Vidutinė avarijų metu patiriama žala siekia apie 2,4 tūkst. litų, tad vairuotojams turėtų būti aktualios palankios ERGO transporto priemonių kasko draudimo sąlygos konkurso „Metų automobilis 2014“ dalyviams“.
Naujienų portalo sportas.lt informaciją atgaminti visuomenės informavimo priemonėse bei interneto tinklalapiuose be raštiško sutikimo draudžiama.